Aquest cap de setmana, un company de la Federació Catalana de l’Esplai ha patit una agressió per raons homòfobes.

Davant d’aquest gravíssim acte, que se suma als fets ocorreguts a Berga i a les campanyes homòfobes que s’estan impulsant darrerament, des de la Federació Catalana de l’Esplai volem fer arribar tot el suport al nostre company i a les víctimes d’actes homòfobs i expressar públicament la nostra condemna d’aquests fets i de qualsevol forma de violència.

Malauradament, el sexisme, l’assetjament, la LGTBIfòbia i la violència que se’n deriva, esdevé encara avui una lacra social que cal combatre amb fermesa des de tots els àmbits.

Des dels esplais treballem per educar els infants i joves i les seves famílies per a una societat més igualitària, lliure de discriminacions i  de qualsevol forma de violència.

Ens refermem, avui i sempre, en el compromís per posar els mitjans educatius i els que siguin necessaris per evitar qualsevol tipus de violència com a prevenció de la violència per raons de gènere, i a treballar-ho des de les edats més primerenques. Així ho recollíem en una de les resolucions de la nostra darrera Assemblea general celebrada aquest mes de gener a Barcelona.

En aquest sentit, si bé aquesta és una línia transversal en el nostre treball educatiu amb els infants i joves, els propers dos cursos 2017-2019 posarem en marxa una proposta educativa específica per seguir impulsant models d’esplai coeducatius que adoptin els mecanismes per superar el sexisme i potenciïn un enfocament de les activitats, les relacions, el llenguatge i l’organització basat en els valors del respecte a la diversitat d’identitats, la igualtat i la tolerància zero a qualsevol tipus de violència com a prevenció de la violència de gènere.

El Prat de Llobregat, 13/03/2017